piątek, 18 marca 2016

Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc

Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc. Dla mnie to przede wszystkim przeżycie duchowe, świętowanie wielkiego wydarzenia  - Zmartwychwstania Jezusa. Uważam, że takie święto zasługuje na wyjątkową oprawę. Szału jedzeniowego nigdy w Wielkanoc nie ma - barszcz czy kiełbasa nigdy nie wygrają kulinarnie z bigosem na Boże Narodzenie czy cudownym karpiem wigilijnym. Dzieci zdecydowanie wolą też grudniowe ubieranie choinki i wyczekiwanie na pana z wielkim brzuchem w czerwonym płaszczu, niż święcenie koszyka i dekorowanie domu baziami. Nie chodzi tu jednak o to, co potencjalnie przyjemniejsze. Istotne dla nas w te dni, by uświadomić sobie sens Wielkiej Nocy, zastanowić się czego symbolem jest ten lukrowy baranek na stole i dekorowane jaja w koszyku. Dla mnie ważne, by wszystko w te dni wyglądało pięknie. Dlaczego? Bo jestem estetką i katoliczką. A może raczej powinnam napisać katoliczką i estetką. Staranność w przygotowaniu Świąt to przede wszystkim bowiem wyraz uwielbienia dla mojego Boga, a tylko dodatkowo zaspokojenie estetycznych potrzeb własnych. Planuję więc z wyprzedzeniem co i w jakiej konfiguracji przystroi dom i stół. W tym roku będzie naturalnie. Dobrze mi w takim klimacie:)





















Na zdjęciach:
1/ Patera French Grey Ib Laursen
2/ Jaja drewniane na rzemyku białe
3/ Dzban Pure White Ib Laursen
4/ Kieliszki na jaja Pure White Ib Laursen
5/ Miska z dziubkiem Pure White Ib Laursen
6/ Puzdro szklane
7/ Foremka na muffinki French Grey Ib Laursen


Pozdrawiam Was ciepło!
Aga ze Sweet Village

4 komentarze:

  1. Ogromnie mi się podobają te dekoracje:) Kocham pastele, ale ta biel i naturalna zieleń skradły moje serce, jest tak świeżo i delikatnie. Wspaniałych Świąt życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świeżo lekko i bardzo subtelnie Aga może chcesz wpaść do mnie i uszykować nam stół na Wielkanoc:-) szczerze zapraszam;-)
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie i delikatnie w pięknych kolorach. Jest tu wszystko, co lubię.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie:-) Radosnego Alleluja!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń