piątek, 19 grudnia 2014

Słodki grudzień

Żaden inny miesiąc nie jest tak obfitujacy w różnego rodzaju słodkości. Niby można przez cały rok podjadać pyszne ciasta i ciasteczka, jednak na co dzień u nas w domu raczej nie znajdziecie większej ilości słodyczy. Ani bowiem ja, ani mój M. nie specjalnie gustujemy w smaku słodkim. Oczywiście są pewne wyjątki - bo ja za lody pistacjowe czy bakaliowe mogę zrobić bardzo dużo:) Mój M. za to twierdzi, że ze wszystkich słodkości świata najbardziej lubi.....schabowego:) Wszystko się zmienia w grudniu, kiedy (nie wiem dlaczego) pierniczki, ciastka cynamonowe czy makowce smakują nam wyjątkowo. Dlatego piekę ciacha, dekoruję i chowam do szklanych puzder, żeby były dodatkową ozdobą świątecznie przystrojonego domu. Czy dotrwają do Bożego Narodzenie - mam wątpliwość, ale jeśli nie to i tak warto je robić, bo podjadane grudniowymi wieczorami przy kominku i rozsianych po całym domu lampkach, dopełniają cudownej atmosfery przedświątecznej. W tym roku postawiłam na ciasteczka cynamonowe. A Wy co pieczecie?









Pozdrawiam Was ciepło!
Sweet Village

11 komentarzy:

  1. Ależ wyglądają przepysznie!:)) Co prawda nie przepadam za samym smakiem cynamonu, za to uwielbiam ten zapach... Jednakże mój mąż na pewno takiego ciastka by sobie nie odmówił...;)) U nas wczoraj ruszyła produkcja pierniczków, od razu świąteczniej się zrobiło:)) Przesyłam uściski Aga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach cynamonu, goździków i pomarańczy zawsze będzie kojarzył mi się ze świętami:) A jak uda Ci się obfocić swoj pierniczki przed zjedzeniem - to pokaż koniecznie u siebie. Pozdrawiam i życzę Radosnych Świąt Oluś:)

      Usuń
  2. Ja pierniczki robiłam ponad 2 tygodnie temu, bo teraz to bym sił nie miała. Planuję jeszcze tylko upiec migdałowe gwiazdki. Ciasta upieką u mnie mężczyźni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to super że masz takich mężczyzn co to pieką:) ja niestety cierpię na deficyt takowych:(

      Usuń
  3. Piernik, ciastka maślane, makowiec czekoladowy, marcepanowe trufle. I tak chyba za dużo :) Twoje ciasteczka wyglądają wspaniale! Zdradź, jak robisz te polewę, bo wygląda na taką "stałą" - nie klei się do ciasteczek leżących pod spodem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powiem, żę ambitnie u Ciebie:) Chętnie bym te trufle marcepanowe spróbowała:) A moje ciasteczka w tym roku oblane są nie polewą czekoladową a lukrem czekoladowym - szybko zasycha i nic sie nie klei. Polecam:)

      Usuń
  4. Oj Aguś to u nas wręcz odwrotnie-my bardzo gustujemy w słodkim smaku ;p Wiem,że to nie dobrze ale czasem tak się chce czegoś słodkiego,że aż ściska ;p
    Na codzień też nie piekę ciast-ale to dlatego,że mam dwie lewe ręce do takich wyrobów ;p Ale na święta pierniczki być muszą i już! Miałam plan na jutro wypieków ale choróbsko powaliło mnie i chyba muszę przełożyć na poniedziałek ;(
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdrówka życzę! I dużo pozytywnej energii w poniedziałek, żeby pierniki wyszły cudnie! Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  5. uwielbiam cynamonowe ciasteczka :) Twoje wyglądają przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają super i na pewno są przeeepyszne :) swoje musiałam schować, żeby żaden "ciasteczkowy potwór" ich nie znalazł ;)
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń